За този блог
Гласове: 3583
Постинг
24.01.2008 04:24 -
КАКВО Е МАНТРА И КАКВА Е НЕЙНАТА ЦЕЛ?
Автор: tpsy
Категория: Технологии
Прочетен: 20532 Коментари: 12 Гласове:
Последна промяна: 02.02.2008 11:53
Прочетен: 20532 Коментари: 12 Гласове:
3
Последна промяна: 02.02.2008 11:53
КАКВО Е МАНТРА И КАКВА Е НЕЙНАТА ЦЕЛ?
Свами Ниранджанананда Сарасвати
Думата мантра може да бъде преведена като “звукова вибрация”. Точното значение е “силата, която освобождава ума от неговите ограничения и рамки”. В санскрит думата мантра се получава от корените на следните думи: mananaat – ограниченост на ума; trayate – освобождаване; iti – чрез; mantraha – силата на вибрацията.
Коя е тази сила, която освобождава ума от неговите ограничения? Според Йога в природата на ума има две качества: mala – нечистота; и vikshepa – разсеяност. И следва, че този ума се изявява с разсеяност, разхвърляност и нечистота. Каква е тази нечистота? – Умът е привлечен от различни тамастични и раджастични проявления на живота, което ограничава неговите способности и го кара да действа, да се държи по определен начин. Тази нечистота е ненавистта, омразата, завистта, злобата, скъперничеството, незнанието, мързела; всичко негативно. Раджаса е активността, амбицията, в която е въвлечено егото. Пристрастяването и стремежът към тези изживявания е mala. Vikshepa – е усещането, чувството за неудовлетвореност от настоящето, бягането от сегашния момент. Пример: ако сега си мислите за басейна или как след малко ще отидете на обяд, а вие сте избрали и съзнателно сте тук- така бягате от действителността и поддържате vikshepa. Когато искате повече, отколкото имате, искаме нещо различно, някакво развлечение. Всеки от вас трябва да е забелязал тези тенденции на ума в себе си. Те са ни дадени по рождение. Част от нас, част от ума ни са. Разсеяност – ума е разкъсан, иска да е на друго място, но иначе има други занимания, други дейности, които да върши-и ги върши с нежелание. Когато ума скача от една мисъл на друга, от един обект и желание, на друг, иска да бъде забавляван, да има разнообразие – това е vikshepa. Ако това желание за развлечения го няма, тогава ума ще бъде абсолютно тих и спокоен, уравновесен. Ако вникнете в това, замислете се за момент, ще разберете колко е важно това в живота ни, колко е важно ума да е спокоен, уравновесен. Целта на мантрата е да ни освободи от този стремеж към тамастични и раджастични изживявания, които обслужват нашите егоистични желания и амбиции, поддържат егото да бъде водещата позиция в живота и държанието ни.
Мантрата е вибрация. Най-висшата вибрация е anahadanada – или нечутия, непроявения звук. Това е звука на вибрацията, идваща от ядрото на атома. Там, където има движение, там има и вибрация, от своя страна това създава, предизвиква фин звук. Атомите постоянно се движат и предизвикват набор от вибрации. Как ние осъзнаваме, разбираме за тези вибрации? Чрез процес на изостряне, изчистване на съзнанието, чрез навлизане надълбоко в нашето психично тяло.
Мантра Йога се състои от 3 основни аспекта – ум, психика (или психическо тяло и личност) и звукова вибрация.
Аспекта на ума или ментален аспект:
Нека първо разгледаме ума, който според Йога терминологията е вид фина, нефизическа сила. За да илюстрирам как умът функционира ще дам пример с клетъчна амеба. Амебата няма мозък и нервна система, но все пак реагира на стимулация. Ако поставим зърно ориз пред една амеба, тя ще я изконсумира. Ако оставим капка киселина, амебата ще заобиколи тази киселина. Кое е това, което кара амебата да приема ориза и да отхвърля киселината? Йога вижда тази способност като сила, която управлява всяка друга жизнена сила, енергия или изява. Това бива определяно от Йога като Mahat- или главен ум. Този ум е разделен на 4 основни компонента: manas, buddhi, chita, ahamkara. Mahat е енергията, която се съдържа в цялата структура на човешката личност, но този Махат се изявява чрез 4-те компонента, които изброих преди малко. Манас – рационалния, мислещ аспект от ума, будхи – анализиращия ум, различаващия, разпознаващия; чита – аспекта на осъзнаване, който съхранява и регистрира всичко, което изживяваме и ахамкара – егото или осъзнаване на индивидуалната идентичност. Тези 4 аспектана ума взаимодействат със сетивния свят - името, формата, идеята, времето, пространството и обектите. Най-общо и набързо казано това е концепцията на Йога за ума.
Психичен аспект Психичното тяло е по-дълбок аспект от финото или каузално тяло или света на несъзнаваното и подсъзнанието. Подсъзнателната част е позната като фино тяло, а несъзнателната част като каузално тяло. Приблизителната граница между подсъзнанието и несъзнанието е позната като психично тяло. Какво значи психично? Йога разделя съзнанието на 4 вида -изявено, фино, каузално и трансцедентално – това са 4 етапа на съзнанието. Според Йога явния и фин ум представляват неговото външно, по-грубо и по-нисшо проявление, а каузалното и трансцеденталното са вътрешна проява, вътрешно изживяване на ума или съзнанието. Психичното тяло е зоната, където тези 2 изживявания на ума – вътрешни и външни – се проявяват.
Психичното тяло става връзката между външните, физически и умствени изживявания и дълбоките, вътрешни нива на вибрация и трептене на нашата личност. Цялата теория на Кундалини Йога , която включва чакрите, надисните канали и пробуждането на кундалини енергията се базира на изживяванията в психичното тяло и оттам идва и термина – психични центрове, за чакрите. Муладхара, свадищана, манипура и аханата са долните 4 чакри, които принадлежат към полето на външните, а вишудхи, агя, бинду и сахасрара принадлежат към вътрешните нива.
Муладхара представлява нашата собствена идентичност и сигурност, свадищана – дълбоките самскари или полето на неосъзнаваното, манипура - външната, проявена динамика, анахата – емоциите и чувствата. Тези 4 психични центрове, чакри, са част от външната проява и опитност на ума. Минавайки отвъд тези 4 аспекта, отиваме към трансцеденталните преживявания – чистотата и разширението и отвореността на вишудхи, вътрешната интуиция и трансформация на агя, превръщането на незнайното в знайно. В бинду имаме осъзнаване за първоизточника, точката, която слива макрокосмоса и микрокосмоса. И накрая сахасрара – където идва просветлението или 100% осъзнаване. Тези 4 чакри се отнасят към вътрешните изживявания на личността. Всичко това се случва в психични полета, съставени от различни видове вибрация. На тези вибрации им е даден външен звук, за да могат да бъдат усетени и разбрани от външния, по-нисш ум – манас, будхи, чита и ахамкара. Тези звуци са 50 на брой и всеки звук или форма на вибрация символично е представен в петалите или листенцата на чакрите. Всяка чакра се активира от повторението на тези определени звукови вибрации. Но разбира се тук има значение и интензитета и силата, концентацията,с която една мантра бива повтаряна. Но независимо дали се повтаря само една сричка или цял набор от мантри, ефекта ще бъде минимален ако няма усилие, осъзнаване и концентрация. Умението, което се изисква при повторение на мантра е концентрация, осъзнаване, интензитет и визуализация на психичното тяло във физическа рамка. Реално чакрите не съществуват във физическото тяло, но там биват визуализирани. Дадена им е локация в различните части на тялото – муладхара в перинеума, свадищана в сакралния плексус, манипура в лумбалния регион, анахата - сърдечната област, вишудхи – гърлото, агя – центъра на главата, бинду – върха на главата, където започва косата и сахасрара – короната на главата. Това са полетата на физическото тяло, които отговарят на точките на чакрите в тялото. Осъзнаването и изживяването на чакрите и кундалини се случва в психичното тяло. Кундалини Йога е един от най-бързите методи на Йога, където човек може да прескочи доста нива - но това разбира се изисква различен подход, и разбиране на дълбоките нива на личността, за което не всеки е способен. Звукова вибрация Третият аспект от Мантра Йога е мантрата – звуковата вибрация, която се разделя на 50 звука. Различната комбинация от тези звуци оформя различните мантри. Независимо от значението на една мантра (а тя може и да няма литературно значение) и дали е посветена на определено божество, превода и представлява интелектуално разбиране. Повтаряйки определена мантра ние стимулираме различни психични центрове или чакри и пробуждаме различните способности на определените чакри в нас. Мантрата не бива да бъде разбирана като име на определен бог или част от определена религия. Не бива да намесваме религията и мантрата. Ом Нама Шивая - Ом е мантрата на агя, на- манипура, маха-на друга чакра, ши и я –на анахата. Просто тези звуци се комбинират, а когато има и значение – значи са част от ведическата система в Йога, а обикновено тантра мантрите оформят звук без значение. Трябва да знаете, че първо се е появил звука, мантрата, а след това формата, така, както пише и в Библията дори. По-късно се появяват и молитвите и песните и химните, които са отново комбинации от мантри.
Мантрите не бива да бъдат разбирани като религиозни понятия, мантрите пробуждат нашата психика, звуците съответстват на отделните чакри и различните енергийни канали, различните потоци на енергията и праната. Мантрата въздейства върху тях, като по този начин влияе върху нашите емоции, интелект, мисли, държание и т.н. Сахасрара, която е най-висшата чакра, съдържа 1000 петали като всяка е комбинация от 50-те звука, които съществуват. Сахасрара съдържа тази информация в себе си и това е ДНК-то на психичното тяло, което съдържа цялата информация.
Има много различни мантри, в зависимост от традициите, културите, езиците и религията. Някои по-общи са: Om, Shreem, Hreem, Kreem, Aim, Dum, Hum, Om Namah Shivaya, Om Mani Padme Hum.
Така че това са 3-те аспекта на Мантра йога – ума, психичното тяло и звука, мантрата.
Гаятри мантра развива интелигентност, знание, мъдрост, разширява съзнанието. Гаятри се дава на децата в тяхната 8-ма година, когато те започват своето академично обучение. Повтаряйки тази мантра, възприятието и вниманието са добри, паметта е силна, интелигентността е голяма. За да развием осъзнаване, мъдрост и разбиране е необходимо да се практикува Гаятри мантра по 24 пъти всеки ден. Свами Сатянанда казва – "Не подценявайте силата на мантрите. Не е необходимо да разбирате точно значението, но да се свържете с вибрацията, която се създава от пеенето на мантрата. Ако успеете да се свържете с вибрацията, тогава с течение на времето ще усетите и точките по тялото, в който да се концентрирате по време на различните мантри. Тогава мантрата става мощно средство за духовен растеж и развитие."
Gayatri mantra –
Om Bhur Bhuvah Svah Tat Savitur Vareneeyam Bhargo Devasya Dheemahi Dhee Yo Yohan Prachodayat
Гаятри мантра
Ом бхур бхувах сваха
Тат савитур вареням
Бхарго девася дхимахи
Дхийо йо нах прачодайат
Думата мантра може да бъде преведена като “звукова вибрация”. Точното значение е “силата, която освобождава ума от неговите ограничения и рамки”. В санскрит думата мантра се получава от корените на следните думи: mananaat – ограниченост на ума; trayate – освобождаване; iti – чрез; mantraha – силата на вибрацията.
Коя е тази сила, която освобождава ума от неговите ограничения? Според Йога в природата на ума има две качества: mala – нечистота; и vikshepa – разсеяност. И следва, че този ума се изявява с разсеяност, разхвърляност и нечистота. Каква е тази нечистота? – Умът е привлечен от различни тамастични и раджастични проявления на живота, което ограничава неговите способности и го кара да действа, да се държи по определен начин. Тази нечистота е ненавистта, омразата, завистта, злобата, скъперничеството, незнанието, мързела; всичко негативно. Раджаса е активността, амбицията, в която е въвлечено егото. Пристрастяването и стремежът към тези изживявания е mala. Vikshepa – е усещането, чувството за неудовлетвореност от настоящето, бягането от сегашния момент. Пример: ако сега си мислите за басейна или как след малко ще отидете на обяд, а вие сте избрали и съзнателно сте тук- така бягате от действителността и поддържате vikshepa. Когато искате повече, отколкото имате, искаме нещо различно, някакво развлечение. Всеки от вас трябва да е забелязал тези тенденции на ума в себе си. Те са ни дадени по рождение. Част от нас, част от ума ни са. Разсеяност – ума е разкъсан, иска да е на друго място, но иначе има други занимания, други дейности, които да върши-и ги върши с нежелание. Когато ума скача от една мисъл на друга, от един обект и желание, на друг, иска да бъде забавляван, да има разнообразие – това е vikshepa. Ако това желание за развлечения го няма, тогава ума ще бъде абсолютно тих и спокоен, уравновесен. Ако вникнете в това, замислете се за момент, ще разберете колко е важно това в живота ни, колко е важно ума да е спокоен, уравновесен. Целта на мантрата е да ни освободи от този стремеж към тамастични и раджастични изживявания, които обслужват нашите егоистични желания и амбиции, поддържат егото да бъде водещата позиция в живота и държанието ни.
Мантрата е вибрация. Най-висшата вибрация е anahadanada – или нечутия, непроявения звук. Това е звука на вибрацията, идваща от ядрото на атома. Там, където има движение, там има и вибрация, от своя страна това създава, предизвиква фин звук. Атомите постоянно се движат и предизвикват набор от вибрации. Как ние осъзнаваме, разбираме за тези вибрации? Чрез процес на изостряне, изчистване на съзнанието, чрез навлизане надълбоко в нашето психично тяло.
Мантра Йога се състои от 3 основни аспекта – ум, психика (или психическо тяло и личност) и звукова вибрация.
Аспекта на ума или ментален аспект:
Нека първо разгледаме ума, който според Йога терминологията е вид фина, нефизическа сила. За да илюстрирам как умът функционира ще дам пример с клетъчна амеба. Амебата няма мозък и нервна система, но все пак реагира на стимулация. Ако поставим зърно ориз пред една амеба, тя ще я изконсумира. Ако оставим капка киселина, амебата ще заобиколи тази киселина. Кое е това, което кара амебата да приема ориза и да отхвърля киселината? Йога вижда тази способност като сила, която управлява всяка друга жизнена сила, енергия или изява. Това бива определяно от Йога като Mahat- или главен ум. Този ум е разделен на 4 основни компонента: manas, buddhi, chita, ahamkara. Mahat е енергията, която се съдържа в цялата структура на човешката личност, но този Махат се изявява чрез 4-те компонента, които изброих преди малко. Манас – рационалния, мислещ аспект от ума, будхи – анализиращия ум, различаващия, разпознаващия; чита – аспекта на осъзнаване, който съхранява и регистрира всичко, което изживяваме и ахамкара – егото или осъзнаване на индивидуалната идентичност. Тези 4 аспектана ума взаимодействат със сетивния свят - името, формата, идеята, времето, пространството и обектите. Най-общо и набързо казано това е концепцията на Йога за ума.
Психичен аспект Психичното тяло е по-дълбок аспект от финото или каузално тяло или света на несъзнаваното и подсъзнанието. Подсъзнателната част е позната като фино тяло, а несъзнателната част като каузално тяло. Приблизителната граница между подсъзнанието и несъзнанието е позната като психично тяло. Какво значи психично? Йога разделя съзнанието на 4 вида -изявено, фино, каузално и трансцедентално – това са 4 етапа на съзнанието. Според Йога явния и фин ум представляват неговото външно, по-грубо и по-нисшо проявление, а каузалното и трансцеденталното са вътрешна проява, вътрешно изживяване на ума или съзнанието. Психичното тяло е зоната, където тези 2 изживявания на ума – вътрешни и външни – се проявяват.
Психичното тяло става връзката между външните, физически и умствени изживявания и дълбоките, вътрешни нива на вибрация и трептене на нашата личност. Цялата теория на Кундалини Йога , която включва чакрите, надисните канали и пробуждането на кундалини енергията се базира на изживяванията в психичното тяло и оттам идва и термина – психични центрове, за чакрите. Муладхара, свадищана, манипура и аханата са долните 4 чакри, които принадлежат към полето на външните, а вишудхи, агя, бинду и сахасрара принадлежат към вътрешните нива.
Муладхара представлява нашата собствена идентичност и сигурност, свадищана – дълбоките самскари или полето на неосъзнаваното, манипура - външната, проявена динамика, анахата – емоциите и чувствата. Тези 4 психични центрове, чакри, са част от външната проява и опитност на ума. Минавайки отвъд тези 4 аспекта, отиваме към трансцеденталните преживявания – чистотата и разширението и отвореността на вишудхи, вътрешната интуиция и трансформация на агя, превръщането на незнайното в знайно. В бинду имаме осъзнаване за първоизточника, точката, която слива макрокосмоса и микрокосмоса. И накрая сахасрара – където идва просветлението или 100% осъзнаване. Тези 4 чакри се отнасят към вътрешните изживявания на личността. Всичко това се случва в психични полета, съставени от различни видове вибрация. На тези вибрации им е даден външен звук, за да могат да бъдат усетени и разбрани от външния, по-нисш ум – манас, будхи, чита и ахамкара. Тези звуци са 50 на брой и всеки звук или форма на вибрация символично е представен в петалите или листенцата на чакрите. Всяка чакра се активира от повторението на тези определени звукови вибрации. Но разбира се тук има значение и интензитета и силата, концентацията,с която една мантра бива повтаряна. Но независимо дали се повтаря само една сричка или цял набор от мантри, ефекта ще бъде минимален ако няма усилие, осъзнаване и концентрация. Умението, което се изисква при повторение на мантра е концентрация, осъзнаване, интензитет и визуализация на психичното тяло във физическа рамка. Реално чакрите не съществуват във физическото тяло, но там биват визуализирани. Дадена им е локация в различните части на тялото – муладхара в перинеума, свадищана в сакралния плексус, манипура в лумбалния регион, анахата - сърдечната област, вишудхи – гърлото, агя – центъра на главата, бинду – върха на главата, където започва косата и сахасрара – короната на главата. Това са полетата на физическото тяло, които отговарят на точките на чакрите в тялото. Осъзнаването и изживяването на чакрите и кундалини се случва в психичното тяло. Кундалини Йога е един от най-бързите методи на Йога, където човек може да прескочи доста нива - но това разбира се изисква различен подход, и разбиране на дълбоките нива на личността, за което не всеки е способен. Звукова вибрация Третият аспект от Мантра Йога е мантрата – звуковата вибрация, която се разделя на 50 звука. Различната комбинация от тези звуци оформя различните мантри. Независимо от значението на една мантра (а тя може и да няма литературно значение) и дали е посветена на определено божество, превода и представлява интелектуално разбиране. Повтаряйки определена мантра ние стимулираме различни психични центрове или чакри и пробуждаме различните способности на определените чакри в нас. Мантрата не бива да бъде разбирана като име на определен бог или част от определена религия. Не бива да намесваме религията и мантрата. Ом Нама Шивая - Ом е мантрата на агя, на- манипура, маха-на друга чакра, ши и я –на анахата. Просто тези звуци се комбинират, а когато има и значение – значи са част от ведическата система в Йога, а обикновено тантра мантрите оформят звук без значение. Трябва да знаете, че първо се е появил звука, мантрата, а след това формата, така, както пише и в Библията дори. По-късно се появяват и молитвите и песните и химните, които са отново комбинации от мантри.
Мантрите не бива да бъдат разбирани като религиозни понятия, мантрите пробуждат нашата психика, звуците съответстват на отделните чакри и различните енергийни канали, различните потоци на енергията и праната. Мантрата въздейства върху тях, като по този начин влияе върху нашите емоции, интелект, мисли, държание и т.н. Сахасрара, която е най-висшата чакра, съдържа 1000 петали като всяка е комбинация от 50-те звука, които съществуват. Сахасрара съдържа тази информация в себе си и това е ДНК-то на психичното тяло, което съдържа цялата информация.
Има много различни мантри, в зависимост от традициите, културите, езиците и религията. Някои по-общи са: Om, Shreem, Hreem, Kreem, Aim, Dum, Hum, Om Namah Shivaya, Om Mani Padme Hum.
Така че това са 3-те аспекта на Мантра йога – ума, психичното тяло и звука, мантрата.
Гаятри мантра развива интелигентност, знание, мъдрост, разширява съзнанието. Гаятри се дава на децата в тяхната 8-ма година, когато те започват своето академично обучение. Повтаряйки тази мантра, възприятието и вниманието са добри, паметта е силна, интелигентността е голяма. За да развием осъзнаване, мъдрост и разбиране е необходимо да се практикува Гаятри мантра по 24 пъти всеки ден. Свами Сатянанда казва – "Не подценявайте силата на мантрите. Не е необходимо да разбирате точно значението, но да се свържете с вибрацията, която се създава от пеенето на мантрата. Ако успеете да се свържете с вибрацията, тогава с течение на времето ще усетите и точките по тялото, в който да се концентрирате по време на различните мантри. Тогава мантрата става мощно средство за духовен растеж и развитие."
Gayatri mantra –
Om Bhur Bhuvah Svah Tat Savitur Vareneeyam Bhargo Devasya Dheemahi Dhee Yo Yohan Prachodayat
Гаятри мантра
Ом бхур бхувах сваха
Тат савитур вареням
Бхарго девася дхимахи
Дхийо йо нах прачодайат
Каква вяра,какво човеколюбие от образова...
Какво ми даде 89 и какво ми отне
Каква журналистика, а? Вижте:
Какво ми даде 89 и какво ми отне
Каква журналистика, а? Вижте:
Кале-балада за шивача
Дневен хороскоп за 2 април 2014 година
любовта планини мести, та една граматика...
Дневен хороскоп за 2 април 2014 година
любовта планини мести, та една граматика...
1.
анонимен -
интересно е
03.02.2008 21:13
03.02.2008 21:13
Благодаря
цитирай
2.
анонимен -
Gayatri mantra
22.02.2008 21:53
22.02.2008 21:53
mnogo mi haresva!!!
цитирайНа Мен също много ми харесва, ще потърся групата, която изпълнява мантрата за цял диск :)
Gayatri Mantra Mp3
http://tpsy.blog.bg/viewpost.php?id=166292
цитирайGayatri Mantra Mp3
http://tpsy.blog.bg/viewpost.php?id=166292
4.
анонимен -
БЛАГОДАРЯ ВИ ЗА Гаятри мантра МНОГО ...
23.02.2008 17:21
23.02.2008 17:21
БЛАГОДАРЯ ВИ ЗА Гаятри мантра МНОГО ДОБРЕ МИ ВЪЗДЕИСТВА НА ДУХОВНОТО МИ РАЗВИТИЕ!
цитирай
5.
анонимен -
ЧУДЕСНО Е!!!
23.02.2008 20:15
23.02.2008 20:15
ЧУДЕСНО Е!!!
цитирай
6.
анонимен -
Много е хубаво
13.03.2008 10:34
13.03.2008 10:34
Благодаря ВИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирайпревод на мантрата
ОМ Бхур Бхувах Свах, Тат Савитур Вареням Бхарго Девася
Дхеемахи, Дхиьо Йо Нах Прачодаят
Медитираме върху славата на Ишвара - онзи, Който е създал вселената, Който е достоен за преклонение, Който е въплъщение на Знанието и Светлината, Който премахва всеки грях и невежество. Нека той просветли разума ни.
ОМ символ на Пара Брахман
Бхур Бху-лока (физическото ниво)
Бхувах Антарикша-лока (астралното ниво)
Свах Сварга-лока (небесното ниво)
Тат Онова; Трансцеденталният Парабрахман
Савитур Ишвара или Създателят
Вареням достоен за обожание и преклонение
Бхарго унищожаващ греховете и невежеството;Велико сияние
Девася сияен, блестящ
Дхеемахи ние медитираме
Дхиьо Буди; разум; разбирания
Йо което, който
Нах нашият
Прачодаят просветлявам; ръководя; подтиквам
цитирайОМ Бхур Бхувах Свах, Тат Савитур Вареням Бхарго Девася
Дхеемахи, Дхиьо Йо Нах Прачодаят
Медитираме върху славата на Ишвара - онзи, Който е създал вселената, Който е достоен за преклонение, Който е въплъщение на Знанието и Светлината, Който премахва всеки грях и невежество. Нека той просветли разума ни.
ОМ символ на Пара Брахман
Бхур Бху-лока (физическото ниво)
Бхувах Антарикша-лока (астралното ниво)
Свах Сварга-лока (небесното ниво)
Тат Онова; Трансцеденталният Парабрахман
Савитур Ишвара или Създателят
Вареням достоен за обожание и преклонение
Бхарго унищожаващ греховете и невежеството;Велико сияние
Девася сияен, блестящ
Дхеемахи ние медитираме
Дхиьо Буди; разум; разбирания
Йо което, който
Нах нашият
Прачодаят просветлявам; ръководя; подтиквам
Moarein
цитирай
9.
анонимен -
mir
31.08.2008 22:47
31.08.2008 22:47
НЕВЕРОЯТНО Е...........!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирайНайстина е много хубава мантра, и за 9 мин на ден си я повтарям с изпълнителката, прави интересни неща.
цитирай
11.
анонимен -
nai hubavoto
08.02.2009 03:18
08.02.2009 03:18
tovae nai smislenoto video koeto sum go gledal gledaitego :):):):)
цитирайizpalnqva se na obed okolo 12 4asa i sled tova v 18
цитирайТърсене
Блогрол
1. Краси Георгиев - Психолог & Хипнотерапевт
2. Психологически Кабинет
3. Хипноза и хипнотерапия
4. Какво е Woodrose Breathwork
5. 27 ключа за начинаещи в дихателните практики
6. ЗА ВРЪЗКА С BBA
7. Tрансперсонална Психология I
8. Трансперсонална психология II
9. Начини за промяна на съзнанието
10. Вижте пълната видео версия на лекцията на Станислав Гроф на 7-8 октомври 2007 от семинара в Москва
11. Малкият принц - Книжка с картинки on-line
12. Психологически изследвания и статии
13. Мандала
14. Блог.бг блогрола. Тук са следващите линкове и блогове.
15. Съдържание на постингите в блога
2. Психологически Кабинет
3. Хипноза и хипнотерапия
4. Какво е Woodrose Breathwork
5. 27 ключа за начинаещи в дихателните практики
6. ЗА ВРЪЗКА С BBA
7. Tрансперсонална Психология I
8. Трансперсонална психология II
9. Начини за промяна на съзнанието
10. Вижте пълната видео версия на лекцията на Станислав Гроф на 7-8 октомври 2007 от семинара в Москва
11. Малкият принц - Книжка с картинки on-line
12. Психологически изследвания и статии
13. Мандала
14. Блог.бг блогрола. Тук са следващите линкове и блогове.
15. Съдържание на постингите в блога