Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: tpsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2482466
Постинги: 343
Коментари: 573
Гласове: 3583
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
22.12.2008 19:47 - Диджериду
Автор: tpsy Категория: Технологии   
Прочетен: 8557 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 13.04.2010 12:01


диджериду

Вид духов инструмент или дървен тромпет.  Направен е от бамбук(индонезия) и е около 1.5 м дълъг.
Диджериду представлява дълга тръба, която най-често се изработва от кората на евкалиптово дърво. Произлиза от аборигенските племена в северните части на Австралия.
Декорираните церемониални видoве могат да са два или три пъти по-дълги.
Но както казва един приятел , много рядко има такива защото много трудно се свири на тях

Диджериду  е  още един от начините да промените съзнанието си,  дори и само да слушате.

imageimage

imageimage image
image
imageimageimageimage
image


Според някой:
 диджериду , издава силни и много специфични вибрации.
 Звукът и вибрациите:

стимулират жизнената енергия и чакрите
хармонизират женското и мъжкото
отварят сърцето
подобряват концентрацията
стимулират творческите способности
нормализират кръвното налягане
облекчават безсънието
възстановяват баланса на имунната система
подобряват слуха
хармонизират дишането
синхронизират лявото и дясното полукълбо на мозъка



Пиша за това защото днес в skype  се засякох със съквартиранта ми от студентските години.
Той е от Македония и не се бяхме чували скоро , питах го обичайните неща как си , с какво се занимаваш.
И хоп той ми каза ами правя диджеридута за един магазин в Македония.
И си спомних как в Благоеврад като се появи през 2001 за пръв път с Диджериду колко странен беше за хората с  една дървена пръчка около , 1.5м лакирана оцветена.
После и направи калъф , и изглеждаше все едно се разкарва с Базука през рамо.
Един път ни спират едни полицай и го питат какво носиш в тоз калъф , а той ми диджериду. Те какво е това я отваряй да видим , и отваря и Те за какво си я помъкнал таз тояга. И той на центъра почна да свири , и се събраха хора , полицай той свири хора :) радват се и после като го видеха му се радваха :)
Тогава и мен ме вдъхнови ,  и аз имах едно бамбуково което се пукна за 4 месеца.
И спомних как се събирахме много млади хора , вечер в парка на бачиново , всеки си носеше , музикалния инструмент , най вече джембета , конги, диджеридута, тарамбуки, китари, шекере , дрънкалки , хармоники, палихме си огън и от петък та чак до неделя вечер , природа музика и т.н. студентска му работа.
Кой да знае тогава че пътя ми пак ще ме доведе до , музиката и променените състояния на съзнанието.

Тогава като ме учеше да свиря на диджериду забелязах как , след известно време съзнанието се променя като че ли практикувам медитация или нещо подобно вътрешни практики. Диджеридуто помага много бързо да се промени съзнанието за минути буквално.




Тук в софия се запознах Хорхе , приятел на Ваня , която се запознах с нея защото е сестра на Мария  с която се запознах  защото тя познаваше един мой  приятел  Светли и сега всички сме приятели  :)
 Хорхе се появява един ден в нас с една голяма тръба , и го питам свириш ли той ами от скоро ми е , викам я да й да пробвам и си посвирих малко.
Забравил съм но всичко е въпрос на упорита работа както се знае от книгите :)


тук е поместен в един блог копирам директно
Той свири:

 

Как се прави този инструмент, как се постига тази честота?


Създава се по изключително интересен начин. В Австралия има един специален вид термити, които ядат само вътрешната страна на евкалипта и оставят непокътната външната. Освен това я ядат по особен начин – в две спирали – като ДНК.
Аборигените почукват по клоните и където бие на кухо, се реже и буквално след 15 минути може да се свири на инструмента.
При тях, в традиционна форма, освен за музика се използва и като форма на комуникация – определени звуци означават определени думи.

 

Каква част от живота ти е инструментът?


Не знам, голяма. Аз свиря само от няколко месеца. Но вече си изкарвам парите с диджеридуто – заставам някъде и свиря. Интересно им е на хората, когато минават, те го чувстват и така. Най-често съм на Славейков.
Иначе аз по принцип съм художник, уча графика в Художествената академия. Никога преди не съм се занимавал с музика. Но диджеридуто отключва в мен нови канали, които ми помагат при рисуването. Един творец трябва да се занимава с много неща – вече има артисти, не трябва едно и също само, защото заспиваш, ограничаваш се.

 

Кое е най-якото изживяване с диджеридуто?

Ами то е между яко, странно и страшно.
Веднъж реших да си посвиря в банята, защото е тясна и има акустика и много яко се чува. Толкова се изкефих, че си викам, я да изгася лампата, за да не се разсейвам. Изгасям, свиря и изведнъж светът започва да се завърта, усещам, че се отделям от тялото си.
Уплаших се и спрях. Направо не е истина колко странно беше, честно!



Аз съм ги виждал много често как свирят но сега времето не позволява но има ли малко слънце ще ги чуете.
Браво Хорхе за постоянството.

А ето и дижеридутата който моят приятел Владо от Македония изработва.
Който иска истински инструмент, за да свири  до сега няма дижериду което да се е пукнало( все още) :)
Моето е от него в света се изработват от евкалипт и от бамбук така , че можем да кажем че са уникални



  Дърво: Черница
Дължина 122 cm
Ширина на главата 4cm
Ширина на дъното 6 cm
 50 €




  Дърво: Орех
Дължина 130 cm
Ширина на главата 5cm
Ширина на дъното 9 cm
 60 €




  Дърво: Явор
Дължина 183 cm
Ширина на главата 5cm
Ширина на дъното 10 cm
100 €

image

image

Barramundi - The Complete Course: The Didgeridoo
Самоучител  по свирене  на диджериду в формат mp3

image
MP3 | 192 kbps | VBR | Arсhive: RAR |


Basic Exercises
1. Introduction
2. Breathing exercises
3. Basic Drone
4. The Oveertone

Circular Breathing
5. Introduction
6. Exercises part 1
7. Exercises part 2
8. Practising circular breathing

Sound Effects
9. Introduction
10. Singing Sounds
11. Subvocalising
12. Dingo
13. Kookaburra
14. Magpie Bird
15. Kangaroo
16. Boomerang
17. Tonguetrill
18. Growling
19. Trumpettone
20. Cessation - Endless freedom

image
Download
Barramundi - The Complete Course: The Didgeridoo


Самоучител по свирене на диджериду с обяснения и илюстрации (на английски).
Специално за циркулаторното дишане и ще видите :)

Това е основата и след 19 урок е свобода на наученото


По мое предложение последният път Владо като беше тук преди да ги продаде диджовете го снимах с камерата на компа в 2:00 през нощта.

Идеята ми е , всички който са си купил дидж от Владо , да се съберем да направим една дълга сесия :) 
вече  над 15 диджа са продадени.

Майстора на дидж свири в 2:00 през нощта много изморен :) беше.





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. rummi - аз имам истинско
22.12.2008 21:34
диджериду. не съм опитвала да свиря :-) но май е разрешено само за мъже.
цитирай
2. tpsy - И тези
23.12.2008 11:59
Са истински , може преди много много години да не било позволено за жени но сега е :)
Хайде някой път заедно на пролет да посвирим в Борисова.
цитирай
3. анонимен - IX
23.01.2009 00:43
от къде може да си купим диджериду
цитирай
4. tpsy - Принципно може от всякъде
23.01.2009 09:01
Зависи дали ти трябва за украса вкъщи или за инструмент.
Аз лично съм чувал за цени от 40 - 100 лв от бамбук че се продават.
Имам едно вкъщи пукнато и сцепено от влагата.
За съжаление Бамбука не издържа добре нашите климатични условия.
За това си купих от един приятел ги изработва.

А по горе са снимани дижеридутата който моят приятел Владо от Македония изработва.Който иска истински инструмент, за да свири а не за украса, до сега няма дижериду което да се е пукнало( все още) :)
Моето дижериду той ми го е правил , в света се изработват от евкалипт и от бамбук така , че можем да кажем че са уникални неговите.
От орех , явор, черница.

Там виж снимките , и ако нещо ти хареса , може да си поръчаш просто ми прати email на wood_rose2@abv.bg за да ми кажеш какво точно искаш.
Тези от картинките не знам дали не са продадени но може да попитам и за тях.
Но той сам ги изработва така че може да ти направи каквото искаш просто разбери за какво го искаш за украса или за инструмент.
Защото той прави и такива за украса ако някой иска такова.
цитирай
5. анонимен - nikolq
19.03.2009 13:33
knigata za poslednite isledvaniq na zvukyt ot Dij e v moqta biblioteka.do rykata mi.rusokosiq ot(Y)Afrika (M),mi q ostavi.V momenta razrabotvam edni shemi i taiini za gami i instrumenti.variqntite sa mnogo i taiinite sa sqkvi.Ty na vryh4eto na nokytq-hora znaqt s kykvo sa se zahvanali,no e istinsko pytuvane.PZ_jik
цитирай
6. анонимен - дидж
02.12.2010 01:38
Кво им е уникалното?! от орех явор черница кедър и други един приятел прави от години и си е тука в България(София по конкретно) иначе в Пазарджик вече си имат майстори едва ли не с традиции :D за света не знам от кво ги правят но абуригените все още си ги правят САМО от евкалипт как си е от хиляди години !що се отнася до бамбук: нискокачествени до колкото знам ама за учене стават(не съм пробвал такова.... АААА да и да не забравя абурегените продължават да забраняват на жени да пипат (а не само да свирят на) диджериду щото е на безплодие и други разни такива.

P.S. и диджериду дори не се казва диджериду :) ние бледоликите така си му викаме
цитирай
7. tpsy - Уникални
02.12.2010 14:12
Има се предвид че не се правят на калъп, а всяко се изработва ръчно и няма как да се повтори.
Супер е това, че има хора да правят и в Бг да го развиват това нещо.
Много уважавам Хорхе и компания, за това е тази статия за да се знае че диджа помага за промяна на съзнанието.
цитирай
Търсене